19 en 20 november Christchurch en San Francisco

21 november 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

20 november Christchurch en 20 november San Francisco
Na nog wat in de botanische tuin en in het centrum te hebben gewandeld gaan we vervroegd aan op het vliegveld waar we 16.00 uur vertrekken. Eerst maar lunchen op t vliegveld, dat is gek genoeg net zo duur als ergens anders en nog van hele goede kwaliteit ook. We nemen weer de japanner, die zijn hier net zo goed als in Japan zelf met de zalm die ze hier kweken. De reis gaat zeer voorspoedig, we kunnen goed slapen in het vliegtuig.
Dezelfde dag maar dan om 11.00 uur komen we aan in San Francisco voor weer een zondag 20 november. Meteen de stad maar in en het dagritme oppakken. We boeken een hop on hop off tour voor 3 dagen, dan heb je in ieder geval meteen vervoer binnen de stad met wat rondleidingen. Toen we de Golden Gate brug over reden in de open dubbeldekker en de wind om de oren suisde kreeg ik de slappe lach. De gids aan boord bleef 2,5 uur achter elkaar praten, praten en praten. Henk kon het niet bijhouden met het fototoestel, links, rechts en voor stonden allerlei gebouwen, beelden, bruggen etc. En iedere keer gaf de chauffeur zo plotseling gas dat er net een boom of tunnel voor de camera sprong. Hij kan nu als een uil de nek draaien haha. Het wordt hier al rond 17 uur schemerig, dat was in NZ 21 uur, dus dat leverde prachtige plaatjes op. Morgen Alcatraz bij zonsondergang met de boot. Wat ik tot nog toe heb gezien is San Francisco top! En al in kerstsfeer