Naam:
Foto’s:
423
Video’s:

Over ons

Bijna 100 jaar oud samen, dat gaan we alvast vieren met deze reis.

Henk heeft voor we elkaar leerden kennen veel gereisd, vanaf 2007 hebben we samen al leuke reizen gemaakt.

Nu de reis waar we al heel lang naar toegeleefd hebben.

Over onze reis

6 oktober 14.40 uur gaan we de lucht in, vanaf Amsterdam naar Tokyo, waar we meteen de bullettrain (300km p.u) pakken naar Kyoto. Kyoto is de oude hoofdstad van Japan. De hele reis in Japan gaat met openbaar vervoer. Vanaf Kyoto gaan we de Alpen in, waar we o.a. een wandeltocht maken langs een aantal oude dorpjes. Als laatste stop Tokyo, de moderne metropool.

20 oktober vliegen we richting Auckland, waar we met een huurauto naar het noorden van het Noordereiland rijden. Langzaam zakken we af en eindigen op het Zuidereiland 1 maand later. We hebben al een aantal activiteiten geboekt zoals walvisspotten, cruise in de Fiorden, ziplining, raften en jetboat, gletcher bij Fox Glacier en misschien het hoogtepunt van Nieuw Zeeland, eten in het decor van de filmset van de Hobbits.

20 November vliegen we verder, de langste vlucht met tussenstop in Auckland vanaf Christchurch naar San Francisco, de laatste 4 dagen van onze reis. Woensdag 23 november is het einde van deze fantastische reis, maar gelukkig is het nog niet zo ver.......

Bezochte landen

Wij hebben 62 landen (25%) bezocht:

Amerikaanse Maagdeneilanden, Argentinië, Aruba, Bahama's, Barbados, België, Bermuda, Bosnië en Herzegovina, Brazilië, Bulgarije, Canada, Chili, China, Cookeilanden, Denemarken, Duitsland, Egypte, Fiji, Frankrijk, Frans-Polynesië, Griekenland, Hongarije, IJsland, Indonesië, Italië, Japan, Kroatië, Luxemburg, Macedonië, Maldiven, Mongolië, Nederland, Nederlandse Antillen, Nieuw-Zeeland, Noord-Korea, Oekraïne, Oostenrijk, Paraguay, Polen, Portugal, Puerto Rico, Roemenië, Rusland, Saint Kitts en Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, Samoa, Servië, Singapore, Slovenië, Spanje, Sri Lanka, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Uruguay, Vanuatu, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Zwitserland.