11 tm 13 november Te Anau, Milford Sound en naar Dunedin

13 november 2016 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

11 november is een soort rustdag. Lekker boekje lezen, wat boodschappen en even naar de kapper. We hebben hier een prima lodge, heerlijk rustig en het weer heeft ook even geen zin om uitbundig te zijn.

De volgende dag op naar Milford Sound, de fiorden van NZ. Een rit door groene bergen, watervalletjes, 1 baans bruggen, besneeuwde bergtoppen en zeldzame vogels (Kea) waarvan het hart van henk sneller gaat kloppen. Na alles weer op foto te hebben vastgelegd komen we bijtijds aan in Milford voor een cruisje in de fiorden. Met bonnen voor een boottocht, een lunch en een kaartje voor een aquarium op zak kan de pret beginnen. De zon schijnt uitbundig, wat de kans op watervallen verminderd, maar het is een stuk aangenamer aan boord. Dolfijnen zwemmen met een boot naast ons mee, schitterend gezicht zo met een klein kalf erbij!! Er zijn toch nog een aantal grote en kleinere watervallen te zien als ook zeehonden/zeeleeuwen. Hier zeggen ze gewoon seals, daarmee heb je alles in 1. Ook het aquarium is interessant en na de boottocht gaan we aan op onze lodge voor die nacht. Daar aangekomen krijgen we eerst een schok, piepkleine kamer en zeer basic. Maar het is zeer schoon en al gauw raak je weer aan de praat in de gezamenlijke keuken en eetkamer. Dat is dan altijd weer leuk aan dit soort accommodaties allerlei nationaliteiten in 1 grote ruimte met ieder zijn of haar verhalen, erg gezellig. De nacht is onrustig, de aziaten naast ons snurken erg, gaan laat naar bed, vroeg op (5 uur) en lopen heen en weer op de houten veranda ook bij ons voor de deur. Om 7 uur zaten ook wij in de auto naar ons volgende adres in Dunedin. De langste autorit in km in NZ. Het blijkt erg mee te vallen in tijd dus nog even langs de botanische tuin in Dunedin, om de benen te strekken, met de prachtige rododendrons. De B&B ziet er goed uit en de eigenaren heel hartelijk. Na een kopje thee zit ik nu dit verhaal te typen. Dadelijk eens een leuk eettentje gaan opzoeken en eens een beetje gaan bijslapen, dit keer alleen een engels stel hier in de B&B.

1. Pa en ma:
    13 november 2016
    we zijn net terug uit Breda.Leukweekend gehad met hele leuke bruiloft en gisteren met Bets en Bart naar Vlissingen en Domburg en naar hun camping geweest. Het was er ijzig koud maar droog. In Vlissingen de intocht van Sinterklaas gezien met pikzwarte pieten.
    Het blijft bij jullie een belevenis dus geniet nog maar zolang het kan. Hier gaat verder alles prima.
    Groetjes pa en ma.
  2. Jeanet:
    13 november 2016
    Bericht gezien van de aardbeving, hopelijk gaat alles goed met jullie en kan de reis verder gaan. Henk dacht zeker bij het zien van die zeldzame (I)Kea-vogel aan de Zweedse balletjes..