8 en 9 november Queenstown, 10 november boottocht Walter Peak en naar Te Anau

10 november 2016 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Even verschrikkelijk internet gehad de laatste dagen, verouderd en overgenomen hotel. De nieuwe managers kunnen flink aan de slag. We zaten ergens onderin verstopt, schitterend uitzicht maar ... internet en telefoon verbinding. De weg vanaf Fox Glacier naar Queenstown was erg lang. Weer mooie uitzichten, langs de Haastpas en een aantal mooie meren. Het laatste stuk weg was een korter stuk dan aangegeven, maar er was natuurlijk een addertje.... Heel steil en met de nkdige bochten, we hadden het kunnen weten, er stonden skieers getekend in het gebied. Gelukkig  geen sneeuw. 's Avonds maar in het hotelrestaurant gegeten, helaas niet echt goed. We onbijten de volgende dag dus maar buiten het hotel, bij de bekende Ferg burger, die ook ontbijt verzorgde. We waren meteen aan de beurt wat later bleek een wonder was want de rjjen stknden tot buiten op straat. Om 10.30 hadden we de Zipline geboekt, een trip van 2,5 uur en 6 ziplines. We hebben genoten! Ik had het wel iets spectaculairder verwacht dat wel. We zijn niet op de kop naar beneden gegaan haha. Je ontmoet van allerlei mensen dat is grappig Amerikanen (die zich vandaag erg schamen voor de verkiezingsuitslag  en er niet over willen praten), Australiëers, Ieren, Duitsers, Fransen, Japanners, chinezen, Fransen, Engelsen etc. en je raakt ook zo aan de praat met iedereen. 's middags nog volop genoten aan de haven in het zonnetje. Queenstown is een levendig stadje, groter dan de meeste op het Zuidereiland. Overal in NZ laagbouw, flats zie je sporadisch. Maar na dagen van weinig mensen is Queenstown ineens druk en een welkome afwisseling. Voordeel is wel dat het hoogseizoen pas rond kerst is dus nu is het gezellig druk. We boeken dezelfde dag, voor de volgende dag, nog een boottocht met een stoomboot richting de overkant van het meer Wakatipu naar Walter Peak. Dit is een Boerderij met schapen en inmiddels ook een restaurant.

De volgende ochtend dus op naar de boot waar we samen met 2 Engelsen de tafel delen. De boot zit vol met kwetterende chinezen, die vervolgens voor foto's midden in bloembedden gaan staan of steentjes gooien naar eenden.... Gezellig gesproken met onze 2 engelsen en heerlijk gelunched na een schaapscheer show en een demonstratie van schapen bijeen drijven door collies. Echt leuk om te zien. Na de tocht op naar Te Anau, een 2,5 uur rijden met weer, het wordt voor jullie saai om te lezen, schitterende vergezichten. Wow wat een prachtig land. Zou niet in dit deel willen wonen vanwege de eenzaamheid maar misschien wel een vakantiehuisje willen hebben en een zak met geld en prive vliegtuig zodat ik niet meer zover zou hoeven rijden hier. We hebben een super kamer in een oude pastorie ofzo, in de Sacristy. Morgenvroeg ontbijt in de oude kapel. Ziet er toppie uit en de wijn is gratis, dus ik ga er zo nog een nemen als jullie t niet erg vinden. Morgen nieuwe avonturen!

1. Pa en ma:
    10 november 2016
    Neem er maar een paar. Angela heeft weer een vreselijke week achter de rug ivm. opgezette klieren onder de arm en in de hals.Vanmorgen bericht gekregen dat er niets kwaadaardigs gevonden is en vanmiddag nog even voor controle naar het ziekenhuis.. We kunnen nu met een gerust gevoel naar de gouden bruiloft van Ellie en Anton en blijven tot zondag bij tante Bets.
    We hebben jullie er bewust maar niet meelastig gevallen.
    Nog fijne dagen samen.