14 oktober Narai

16 oktober 2016 - Tokyo, Japan

Vandaag weer vroeg op, met de trein naar Narai. Een dorp in de Kisovalei waar vroeger de oude postroute liep van Kyoto naar Edo (Tokyo). Hier zouden nog oude huizen en herbergen staan uit die tijd en je kunt bij enkele naar binnen. Zo gezegd zo gedaan. Met het boemeltreintje kwamen we na 50 minuten aan. Het was een heel leuk dorp, met een authentiek straatje uit die beroemde tijd. Er zij  zelfs films opgenomen die zich afspelen in die tijd. Maar al wel heel toeristisch. De souvernirs zijn onbetaalbaar en na 2 uurtjes rondkijken konden we met de eerste boemeltrein weer terug. 'S middags nog even geluierd, we voelden ons beide niet erg lekker, verkouden en veel niezen. Morgen op naar Tokyo, een treinreis van 3 uur met de langzamere trein.

We hebben trouwens gezondigd door het ontbijt 2x bij de Mac te nemen, gestoomde groente met gegrilde of gebakken vis op de nuchtere maag is toch net ff een brug te ver. Niet overal staat vertaling bij en soms ziet het er gewoon niet zo lekker uit.

1. Pa en ma:
    16 oktober 2016
    niet ziek worden en op naar tokio.Vertrekken jullie van daaruit naar Nieuw Zeeland?
  2. Henk en Saskia:
    17 oktober 2016
    De 20e om 18.30 vliegen we. Gaat alweer een stuk beter.vandaag door de regen langer uitgeslapen en wat uitzending gemist gekeken. Vanmiddag pas op pad gegaan.