Eerste kennismaking met Tokyo 16 en 17 oktober

17 oktober 2016 - Tokyo, Japan

Zondagochtend met de trein op pad naar Tokyo. Rond 12 uur komen we aan. Zoeken naar de uitgang van het station, dat valt ff tegen. Er is hier een metrostation/ treinstation met 60 uitgangen!!! niet overal staat een duidelijke vertaling bij en een grote mierenhoop van mensen. Lang leve google maps.En dan verkijk je je toch weer op de afstanden in zo'n wereldstad. 45 minuten later zijn we met al onze bagage bij het hotel, nat van het zweet, want ook in de staions stoken ze de temperaturen hevig op. Gelukkig bijna op onze kamer denken we. Helaas moeten we nog ff een uurtje wachten, dan maar een hapje eten.

Komen we op onze kamer, is de temperatuur 26,7 graden. Gelukkig werkt de airco al is het traag. De buitentemperatuur is zo rond 22 graden.

In de namiddag gaan we alvast een stukje Tokyo verkennen. We merken dat het even duurt voordat we de slag te pakken hebben van het stelsel van metro's en treinen in de stad. De wijk Harajuku vinden we, maar nemen weer niet de goede uitgang. Het is erg druk op zondagmiddag, je kunt over de koppen lopen. Leuk om even te zien. We kijken morgen wel weer verder

17 oktober begint met heel veel regen. Het is dan ook al middag voordat we op pad gaan. Het Uenopark is rustig. We komen langs een belangrijke begraafplaats en wat musea. Nieg helemaal ons ding, op naar het district dat ertegenaan ligt, akihabara. Daar treffen we een Maidscafe aan. We doen eens gek en gaan via een gokhal met 6 verdiepingen naar boven. Wel lachen om door meisjes verkleed als stripfiguren bediend te worden. Het eten is matig en super duur, maar een leuke beleving. Beetje gek voor ons Europeanen. Na nog wat rond te hebben gekeken en de verlichting in de straten te hebben gezien gaan we via een ander uitgaansdistrict weer richting hotel. Nog 2 volle dagen Tokyo, er is nog genoeg te zien.

1. Pa en ma:
    17 oktober 2016
    ben toch blij dat we in een dorp wonen als ik dat allemaal zo eens lees. Hopelijk de komende dagen minder drukte.We gaan maar eens naar de verjaardagen.
    Grioetjes pa en ma