20 en 21 oktober Tokyo en reis Nieuw Zeeland

21 oktober 2016 - Kerikeri, Nieuw-Zeeland

Daar zijn we weer. Een lange trip en jetlag verder. Donderdagochtend zijn we eerst naar de beroemde vismarkt in Tokyo gegaan om met eigen ogen de gevangen tonijn en andere exotische zeedieren te zien. De markt sluit een dezer dagen omdat deze midden in een wijk ligt. Vanaf 10 uur mochten wij als toerist het gedeelte op waar gehandeld wordt op. Je kijkt je ogen uit... indrukwekkend. Aan de rand van de hallen kun je meteen sushi eten voor ontbijt. Dat hebben we dus maar gedaan. Wel iets verder van de markt af waar de rijen niet zo lang zijn. Heerlijk, wat een verwennerij.

De temperatuur stijgt  verder en dus besluiten we onze bagage op te halen en ons richting station te begeven. Daar aangekomen nemen we de sneltrein richting vliegveld. Nieuw Zeeland her we come.

We hebben een zeer aangename vlucht. 3 stoelen met z'n 2. Ik krijg de smaak te pakken van het slapen in een vliegtuig, met een slaappilletje kom ik aardig aan mjjn uurtjes. Op het vliegveld in Auckland, waar we na zo'n 11 uur vliegen aankomen loopt ook alles soepel en hup naar de car-rental voor de auto. We krijgen een mooie grote bak mee nadat we onze rijbewijzen hebben laten vertalen. Henk was moe, dus mijn vuurdoop voor het links rijden begint meteen. Na 5 minuten ben je gewend, alleen na iedere korte stop ben je geneigd rechts in te voegen.

We pikken wat campingspulletjes op om zelf te kunnen koken en stoeltjes voor langs de weg en op naar KeriKeri, bovenin het Noordereiland. Dat blijkt nog een heel eind te zijn met vele bochtige wegen. 'S avonds nemen we een afzakkertje met een bont gezelschap van Amerikanen, Zuid Afrikanen en Kiwi's. Erg gezellig, het wordt nog laat. De eigenaren hebben een avondje vrij en doen gezellig mee.

De foto's komen nog in de loop van de dag, als Henk eindelijk wakker is. Ik krijg em niet wakker. Geen alcohol en hij heeft t het zwaarst, ik heb al ontbeten en gesproken met allerlei gasten. Vanavond de grote wedstrijd, rugby, de All Blacks (nw zeeland) tegen de Aussies. Wordt weer gezellig schat ik zo i . Dit hebben we nu gemist in Japan, gezellig op een terras met leuke mensen. Dit is een hele leuke locatie, helaas hebben ze het resort verkocht en gaan ze over 2 weken eruit.

1. Pa en ma:
    22 oktober 2016
    klinkt allemaal geweldig. Henk is misschien aan zijn winterslaap begonnen en kunt je die aan het eind van dereis oppikken.
    Groetjes pa en ma