22 en 23 oktober

23 oktober 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Keri Keri en de Kauri bomen 22 oktober reis naar Auckland 23 oktober

Zaterdag's gaan we eerst met onze gastvrouw Wendy en haar vrienden naar een plaatselijke markt. Leuk om te zien en de produkten zijn gelukkig weer wat meer westers georienteerd met normale prijzen. Veel creatieve stands, ook enkele met Maori kunst. Hier zijn de Europeanen begonnen aan hun 'verovering en bekering' van Nieuw Zeeland. Er staan nog wat oude gebouwen met een kerk. Verder is het een leuk gezellig toeristen plaatsje, niet overlopen. De omgeving in Northland is prachtig, geen weg is recht  en het gaat omhoog en omlaag. Wel op een geleidelijke manier, veel slinger wegen. Geconcentreerd rijden dus. We moeten nog steeds wennen aan het feit dat de richtingaanwijzer en de ruitenwisser omgedraaid zijn......
Het is of je voortdurend in de Hobbitfilm zit, ongelooflijk mooi. En veel leuke cafe's onderweg. We hebben de hoogste Kauriboom gezien, echt indrukwekkend. Jullie denken misschien, ach een boom, maar echt onvoorstelbaar 51 meter hoog en bijna 32 meter in omtrek. In de top zaten meer dan 100 soorten planten (epifieten). Ook de wegen langs de baaien hier zijn superleuk, het water heeft de kleur van aquamarijn. De Kiwi's zwemmen al gewoon in de zee terwijl het in de ochtend toch echt nog maar 12 graden is. De temperatuur loopt vervolgens snel op maar de wind komt van de Zuidpool. Echte bikkels die Kiwi's.
's avonds de rugbywedstrijd All Blacks vs Wallibi's. Nieuw Zeeland won, dus de stemming zat er in.

We waren uitgenodigd voor een BBQ, dat werd uiteindelijk een buffet. Onze gastvrouw kan koken als de beste, het was heerlijk. Wijntje erbij, buren en vrienden erbij, weer een avond om te herinneren. Er werden veel leuke herinneringen opgehaald aan eerdere gasten omdat dit de laatste dagen voor onze gastvrouw en gastheer zijn in dit resort. Ze gaan het wat rustiger aan doen.
Vandaag de reis naar Auckland, langs de Bay of Islands. Echt een aanrader, ik ben nu al verkocht wat dit land betreft. Veel buitensport, wandelen en andere activiteiten, lekker zonnetje en iedereen lijkt buiten zonder dat het te druk is. Dit weekend is het Labourday morgen is ook nog iedereen vrij. Wij gaan dan Auckland verkennen.

1. Jeanet:
    23 oktober 2016
    Wat een verschil in beleving, Japan en Nieuw Zeeland! Nu ruimte, natuur en gezelligheid, lekker! Echt "other cook", zoals van Gaal zei. Mooie reis nog verder en groetjes van Peter en Jeanet
  2. Arno:
    24 oktober 2016
    Ziet er leuk en interessant uit allemaal. Wat zullen jullie een indrukken hebben. Gelukkig heb je de foto's nog.
    Geniet er nog goed van!!

Groetjes, Arno