Vervolg Tokyo 18 en 19 oktober

19 oktober 2016 - Tokyo, Japan

Dinsdag beginnen we onze dag met een tocht langs het keizerlijk paleis waar we met ons hotel tegenaan liggen en waar de huidige keizer nog woont. Voordurend vliegen er helicopters boven ons hoofd, ook omdat alle ambassades om ons hotel heen liggen. Veel joggers in het park rondom het paleis, het lijkt een grote hardloopwedstrijd. In het park is er een toernooi van Kendo bezig, we kunnen zo het sportpaleis binnen. Heel officieel en vele toeschouwers op de tribunes. Daarna door naar de grootste shrine van Japan, met oorlogsmuseum. Vanwege mijn allergie voor dit soort musea geniet ik van een zonnetje, mensen kijken op een bankje. Henk is een poos onder de pannen. Nog wel ff een foto gemaakt van Henk met japans oorlogsvliegtuig Zero, die ingezet is geweest op Pearl Harbour. Zover mijn bijdrage

Er zijn weer van allerlei rituelen in het park rondom en ook later bij de Senso-ji tempel. Zeker weer een vrije dag voor de lokale bevolking gezien de drukte en de optredens. Nog wat reinigende rook ingeademd en een voorspelling laten doen.

We hebben ook nog van boven in de Skytree toren het uitzicht op Tokyo bewonderd en er even gegeten. Weer voldoende voor die dag, we beginnen het welletjes te vinden hier en snakken naar rustigere oorden en meer natuur.

De volgende dag maar eens de stad onder het station van Tokyo bekeken. Meer winkels en restaurants als Arnhem en Njjmegen bij elkaar, ongelooflijk. Alles knetter duur en veel van hetzelfde. Er staan om 11 uur 's ochtends al rijen voor de ramen (soort maaltijdsoep) restaurants, de beste uit t hele land mogen hier hun restaurant hebbem (9 stuks). Verder veel karakterpoppetjes, Hello Kitty en Pokemon etc. Nog 1 keer naar de wijk Shinjuku waar een robotrestaurant moet zitten en dan houden we het voor gezien. Helaas gaat het restaurant pas over enkele uren open en kunnen we niet meer dan een foto van maken. Veel hoge winkels (10 verdiepingen) waarvan je aan de buitenkant niet kunt zien wat er te koop is en heel veel te duur buiten het feit dat ik er niets van wil hebben. Veel Halloween artikelen, schoenen en restaurants en restaurants. Vermoeid gaan we weer naar het hotel. Morgen de beroemde vismarkt voor we weer gaan reizen, dit keer Nieuw Zeeland. We hebben er zin in. Japan was een beleving, Kyoto een stuk mooier dan Tokyo.

1. Pa en ma:
    19 oktober 2016
    op naar de rust van nieuw zeeland.Een fijne vlucht er naartoe. Hier alles prima.
    Tom heeft gisteren hier nog gegeten en thuis is alles oke.
  2. Jeanet:
    19 oktober 2016
    Wat een mensenmassa in Tokyo, de straten lijken smal door de hoge gebouwen. Wordt een groot contrast als jullie in Nieuw Zeeland ruimte en natuur gaan bewonderen. Hier is de herfst nu echt begonnen, echt tijd voor vakantie! We reizen met jullie mee! Groetjes van Peter en Jeanet
  3. Regina:
    19 oktober 2016
    Gaaf om allemaal te lezen, en het hoogtepunt, Nieuw Zeeland, moet waarschijnlijk nog beginnen. Super en blijven genieten.

Gr van ons allemaal!!
  4. Rian en Ad:
    19 oktober 2016
    Wat een mooie verhalen en prachtige foto's. Op naar Nieuw Zeeland.
    Goede reis.