24 oktober Auckland en 25 oktober Rotorua

25 oktober 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Labourmonday begon frisjes. we gaan met de ferry een rondvaart maken in de haven van Auckland. Boven op het dek waaien we zowat weg, de voorspellingen waren zo'n 20 graden met zon, zal wel 10 voor en 10 na de middag geweest zijn. De haven is niet groot, een enkel containerschip vol met auto's en in de verte wat eilandjes. Vlug weer de boot af en een flinke wandeling naar het hotel langs de oude stad. Hier klaren we wat van op, leuke gebouwen en zelfs een replica van Michelangelo's Mozes. Veel lelijke moderne gebouwen tussen de mooie oude. We zien dat SAP en PWC beslist goed boeren. zowel in Tokyo als Auckland op de duurste spots. Geen wonder dat we zoveel aan die gasten kwijt zijn. De RABO kan er trouwens ook wat van. 's middags komen we in een zeer leuk cafe terecht waar we blijven eten. Rugby op de achtergrond (herhaling van de game van gister) een echte luie vrije dag van de kiwi's.

De volgende dag is alweer de rit naar Rotorua. Onderweg komen we op het laatst terecht in een openbaar park waar veel termische activiteiten zijn. Alles veilig afgezet voor zover de natuur zich laat leiden. Een superleuk hotel en vriendelijk gastheer helpt ons met wat brochures en we besluiten te gaan baden in Hell's Gate. Zowel modder als spabad midden tussen de blubberende pools waar je niet in kunt. Je kunt je voorstellen dat het hier erg stinkt naar zwavel. Het zit in mijn neus. Weer  een geslaagde dag. Overigens dreigen de chinezen het ook hier te willen overnemen lijkt het. Wat een akelig volk.... met hun gerochel en gespuug.