28 oktober Waterbelevenissen in Taupo en 29 oktober Napier

29 oktober 2016 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vrijdag 28 oktober zou een natte dag worden. De voorspelling klopten in ieder geval niet en het bleef de hele dag zonnig, het enige water kwam van de activiteiten. We begonnen om 10 uur met de Jet Boat, een boot die in laag water snelheden tot 80 kw per uur kan halen. Zo nu en dan een 360 graden bocht en vlak langs rotsen en bomen op. We varen tot de Huka Falls, een natuurlijke waterval en tot de sluis. Een superervaring, we hebben veel lol gehad en ons niet 1 keer onveilig gevoeld. De tocht duurde ongeveer 30-45 minuten, gelukkig kregen we waterdichte poncho's uitgereikt met zwemvest. Grappig was dat de reling waar je je aan vast moest houden verwarmd was, de wind was best frisjes zo vroeg in de ochtend en met die snelheid.

's middags stond een raftingtocht op het programma. Met 3 boten hobbelden we de rivier af, al met al een tocht van zo'n 3 uur. In het begin dacht ik nog dat we het ritme van de roeispanen niet gelijk kregen, maar oefening baart kunst. Een hele ervaring met weer een prachtige omgeving. Na de tocht nog even op temperatuur komen in een termische pool, heerlijk.... een kop soep en we werden weer netjes afgezet bij het hotel. Inmiddels was het alweer 18 uur en tijd voor het diner. Op een stokbroodje en een kop soep de hele dag zo actief zijn is best pittig. De foto's volgen nog, die krijgen we per mail toegestuurd.

29 oktober de rit naar Napier. Onderweg hebben we nog een koffiestop met picknik in de zon, daarna begint het te regenen en houdt het niet meer op. Gelukkig hebben we de wandeling in het stadje en het uitzicht nog beperkt nat gehouden, we hopen dat het morgen weer iets droger gaat worden voor onze rit naar Wellington. Vanuit Wellington maken we dinsdag de oversteek naar het Zuidereiland.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade