1 november overtocht naar Zuidereiland 2 november Nelson

2 november 2016 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Vroeg uit de veren voor de overtocht. Het weer is rustig, dus dat is meegenomen voor de tocht die zo'n 3,5 uur duurt inclusief uitchecken. Prachtige vergezichten een zonnetje en af en toe een straf windje. Richting Nelson is nog 2 uurtjes rijden. Vele bochtjes later worden we verwelkomd door een Engels stel dat 3 jaar geleden hier hun B&B is begonnen. Ze hebben hun 4 zoons in Europa gelaten en 1 is er meegekomen. Na een lekker kopje thee en een diner aan de haven was de dag voor ons weer lang genoeg.

DE volgende dag richting Abel Tasmanpark. We boeken een cruisje om de omgeving te zien. Henk herkent nog punten van zijn kajaktocht van 16 jaar geleden en de instructeur van destijds zou zo de kapitein van vandaag kunnen zijn. Hij was destijds fanatiek kajakker vertelde hij. We komen langs een eilandje waar de zeehonden lekker in het zonnetje liggen en zien nog wat nesten waar vogels broeden. Vorige week was er nog een orka gespot in de haven van Nelson, die wij helaas niet meer hebben gezien. Na afloop krijgen we een mok warme chocomelk die we dan toch wel nodig hebben.

Na wat rond gelopen te hebben in Nelson gaan we weer richting B&B.

1. Pa en ma:
    2 november 2016
    dus henk is al een keer in nieuw-zeeland geweest? De koning en Koningin komen ook naar Nieuw-Zeeland over een paar dagen. Ga juliie die ook nog zien?
  2. Henk en Saskia:
    2 november 2016
    Voor Henk de 2e keer. Willem en Maxima reizen ons iedere keer achterna. Vorig jaar ook al in Beijing. Ze zitten wel op dit eiland, weet alleen niet waar.
  3. Manfred:
    3 november 2016
    Lekker hoor, zo ver weg, zulke mooie belevenissen en ook mooie foto's. Uitrusten is er weinig bij, maar dat hoor ook niet bij zo'n reis. Nog veel plezier en geniet van de geweldige omgeving