9 oktober 3e dag Kyoto

9 oktober 2016 - Kioto, Japan

Vandaag gaan we starten met de bus. Een avontuur op zich, er staan duwers om mensen de bus in te proppen. We lopen de filosofen wandeling, door veel groen en met de nodige tempels. Weer prachtige tuinen met aangeharkt grind, water, veel mos en prachtige bomen en ornamenten. Ondanks dat het zondag is, is het niet erg druk.

Onderweg komen we veel scholieren en studenten tegen in kostuums. Later blijkt er een soort dans competitie in het park te zijn. Groots opgezet, de japanners zijn goed in dingen samen te doen!! Geen amateuristisch gedoe.

We blijven een aantal uurtjes plakken. Eten wat lokale dingen die de jeugd zelf bakt. En kunnen daarna stemmen wie t best heeft gekookt. Helaas is ons japans niet zo goed, dus die hebben we voorbij laten gaan. Dit was super gaaf om te beleven.

Gauw de bus weer gepakt en op naar t station, wat eten. Iedere keer hebben we daar nog gegeten omdat er vele restaurants en zelfs winkels zijn. Het is een super modern station met 11 verdiepingen. Per dag komen er heel wat mensen doorheen.

1. Maryse:
    9 oktober 2016
    Mooie foto's hoor, vooral van die tuinen, zo intens groen, prachtig!